változások

2009. szeptember 20., vasárnap

Nem is tudom, hol kezdhetném.
Sokat voltam nyaralni, hogy legyen miről sztorizgatni hideg téli estéken, karakterhiányban.
Néhány mondatban azért megemlítem, hogy voltam nyaralni anyával, voltam nyaralni apával, és voltunk hárman is. Ez azt is jelenti, hogy egy hónapig nem voltam bölcsiben, hanem utazgattam erre-arra, rengeteg hatalmas élményben volt részem, ami tényleg szinte naponként külön bejegyzést érdemelne.
Annyira jó volt ez a pár hét nyugalom, szeretet és figyelem; napsütés és strandolás!

Amikor a bölcsit elkezdtem, egy hétig sirattam a nyarat. Szép lassan viszont újra felvettem a ritmust, és most már megint teli szájas vigyorral megyek a bölcsibe. Edina már könnybe lábadt szemmel mondogatta, hogy hogy hiányzik neki a mosolygós Johanna, meg az "Edidizés", (-így kereszteltem el, és utánam az egész csoport is huncutul Edidizte őt.) Ez a pillanata annyira meghatott, hogy azóta reggelente rohanok felé, és kiáltom, hogy EEEEdiiiinaaa! Még a nevét is megtanultam szépen mondani.

A beszéd egyre jobban megy. Rengeteg szót ismerek, mindent, de mindent megértek, és szinte mindent mondok már a felnőttek, -vagy éppen a gyerekek után, azonnal.
Az Ém lassan Én lett. A Dojaja még mindig Johannát jelent.

Anyának igen gyakran mondom, hogy tojás,- mert neki ez a kedvence, és most a piros. "tojás-sz"; "pijossz", valahogy így mondom. (Eddig minden sárga volt, most pijossz.) Azt is élvezik, mikor kirakózunk, és mondom, hogy "itt a helye", vagy mikor meséskönyvet nézünk, vagy mesét, vagy fürdök és hívok valakit magamhoz, és mondom, hogy "csüccs ide!" :)

A nyáron egy kicsit Vuk függő is voltam. Egy hétig a Kókát néztem. (róka. -én még nem politizálok.)

Ezen kívül mindenki dicsér, hogy milyen kedves vagyok. Mindig a nevén szólítok mindenkit. "Deje ide, Apa." "Nem, Anya." "Szia, Ildi!"

Legjellemzőbb, általam használt rag a birtokos "m". "Apa-m". "Anya-m". "Koko-m", "Baba-m." Néha azt mondom, Deje, Apamm- és erre persze nem tud nemet mondani :)

Kedvenc játékom a babázás és a homokozás, és rengeteget olvasok, szinte mindig van nálam egy könyv.

Új szobám is lett, anya egy egész hétvégén át szekrényeket tologatott és ágyat szerelt és komódot taszigált, és egy nagyon klassz szobát csinált nekem. Mindig eldicsekszem, hogy ő csinálta. Ha valaki azt mondja, "De szép szobád van!" én azt mondom: "Anyamm." :)

0 megjegyzés: