Anyammio

2009. október 11., vasárnap

Anya bejegyzése:

Egész hétvégén AnyamMéonak szólított. Életemben nem hallottam ilyen szépet :)

Kb. így alakulhatott ki.
1. verzió:
Az M a szeretetteli birtokos nála, mindig csak arra mondja, aminek örül, vagy aki felé a szeretetét akarja kifejezni. Pl. BendiM, vagy Pici Babam, sőt, Pici Apamm.
Amikor az M egy É-vel párosul, pl. nyamnyammé (cumim) - az azt jelenti, hogy az én cumim, azaz az enyém, szeretném, és nagyon akarom is.
És először hallottam ennek a (még)tovább ragozott alakját, egy Ó val, ami szerintem azt jelenti, hogy Örök Szerelmem :D, azaz AnyamMéo, torzult alakjában Anyammio.

2. verzió:
Sejtésem szerint valamelyik mediterrán nyelv használja a mio-t, de nem tudom pontosan, melyik :( Lehet, hogy hallott valamit, hogy valahol összeszedte ezt a ragot vagy mit, de olyan édes. (Lehet, hogy az a mediterrán nyelv akkor egy ösztönnyelv :D )

Istenem, hogy tud két teljes napig így szólítani? Mindegyik a fülembe cseng, olyan jól esett, pedig nem akartam mutatni, hogy hogy örülök neki. Ez a kis nyelvtani "sajátosság" maradhatna felőlem :D Ráadásul reggel összevissza puszikkal ébresztgetett, de a visszapuszilgatáson kívül nem igazán sikerült felébrednem. Kicsit később tértem csak magamhoz, de akkor már visszaaludt, ott szuszogott mellettem, adtam én is egy puszit neki, erre persze felébredt és olyan kis őszintén mosolygott, kis álmosan.

Na jóóóól van, nem akarok csöpögni, de olyan nagyon meghitt volt ez a reggel.

0 megjegyzés: